Jak wygląda pobyt w klinice? (część 2)

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail

Po zabiegu najczęściej budzimy się już w swoim pokoju, zresztą niewiele się wtedy pamięta :-). Pacjenci po zabiegu bywają senni i mija trochę czasu, zanim wracają do pełnej świadomości. W tym czasie najlepiej po prostu pozwolić organizmowi na odpoczynek. Warto też wiedzieć, że często zaraz po zabiegu chce się nam jeść i/lub pić. Nie jest to jednak dozwolone i w tym aspekcie należy czekać na opinię pielęgniarek i doktora. Ponadto pamiętajmy, że w okresie tym zadaniem pielęgniarek jest dbanie o nasze bezpieczeństwo i komfort. Jeżeli zatem czujemy potrzebę np. wstania do toalety lub przebrania sie we własną pidżamkę, pielęgniarki są od tego, aby nam pomoc.

Następnego dnia możemy już normalnie spożywać pokarmy i pić. Często po zabiegu pacjenci przyjmują antybiotyki, warto zatem pamiętać, że różnie się na nie reaguje. Często powodują one zaburzenia przewodu pokarmowego, unikajmy zatem produktów, które mogą takie zaburzenia powodować (np. produktów mlecznych).

Podczas pobytu w klinice po zabiegu, pacjenci otrzymują niezbędne leki oraz opiekę.
W dniu wypisu pacjenci otrzymują również kartę wypisową z podstawowa informacją na temat zabiegu: kto go wykonał, czas hospitalizacji, itp. Dodatkowo, każdy pacjent informowany jest ustnie i pisemnie o zaleceniach pozabiegowych. Są to szczegółowe informacje dotyczące postępowania w okresie rekonwalescencji. Ostatnia już sprawa, to recepta, którą w dniu wypisu pacjenci otrzymują od lekarza. Recepta zawiera leki do przyjmowania w domku.

Warto pamiętać, że po wyjściu z kliniki, w przypadku jakiejkolwiek wątpliwości warto jest zadzwonić/napisać do konsultanta. Najczęściej takie wątpliwości okazują sie być standardowym etapem w rekonwalescencji. Niemniej, zawsze lepiej jest pytać, aby być pewnym, że rekonwalescencja przebiega bezproblemowo. Dodatkowo, każdy pacjent jest mile widziany na kontrolach pozabiegowych.

Drodzy pacjenci, klinika chirurgii plastycznej, to miejsce służące bezpieczeństwu i dobru pacjenta. Do momentu podjęcia decyzji o zabiegu pacjent spotyka się jedynie z częścią personelu klinicznego i z wąskim wycinkiem zakresu obowiązków pracowników kliniki. Dopiero w trakcie i po zabiegu przekonuje się, jak bardzo ważna była dobra organizacja kliniki, zgranie zespołu oraz wiedza i doświadczenie jego członków. Dobra klinika, to przede wszystkim dobry zespół, któremu przyświeca jeden cel: bezpieczeństwo i zadowolenie pacjenta.

Autor: Nina Manduk

Nina Manduk jest doradcą medycznym specjalizującym się w chirurgii plastycznej i medycynie estetycznej (http://www.manduk.pl). Od kilku lat aktywnie pomaga kobietom i mężczyznom przejść transformację nie tylko na poziomie fizycznym, ale również duchowym. Na niniejszym blogu dzieli się swoimi doświadczeniami, mając nadzieję, że pomoże w ten sposób osobom rozważającym operację plastyczną lub zabieg medycyny estetycznej.

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail

Powyższy artykuł jest chroniony prawem autorskim. Kopiowanie treści bez zgody autora jest nielegalne i zabronione oraz będzie ścigane na mocy prawa naruszenia dóbr i o ochronie prawa autorskiego. Treść chroniona przez copyscape.Protected by Copyscape Duplicate Content Penalty Protection

Informacje publikowane na ninamanduk.pl nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści te mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą być traktowane jako specjalistyczne porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia. W szczególności nie mogą one zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego doradztwa medycznego. Czytelnik w żadnym wypadku nie powinien lekceważyć znaczenia specjalistycznej konsultacji medycznej oraz nie powinien zwlekać z jej uzyskaniem kierując się wyłącznie informacjami zawartymi w niniejszym serwisie. Autorzy wpisów na ninamanduk.pl nie są lekarzami. Wydawca serwisu nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu działań podjętych przez osoby korzystające. Żadne dane opublikowane na ninamanduk.pl nie powinny być interpretowane jako próba przedstawienia, czy wyrażenia opinii medycznej lub w inny sposób zaangażowania się w praktykę medyczną.