Po zabiegu najczęściej budzimy się już w swoim pokoju, zresztą niewiele się wtedy pamięta :-). Pacjenci po zabiegu bywają senni i mija trochę czasu, zanim wracają do pełnej świadomości. W tym czasie najlepiej po prostu pozwolić organizmowi na odpoczynek. Warto też wiedzieć, że często zaraz po zabiegu chce się nam jeść i/lub pić. Nie jest to jednak dozwolone i w tym aspekcie należy czekać na opinię pielęgniarek i doktora. Ponadto pamiętajmy, że w okresie tym zadaniem pielęgniarek jest dbanie o nasze bezpieczeństwo i komfort. Jeżeli zatem czujemy potrzebę np. wstania do toalety lub przebrania sie we własną pidżamkę, pielęgniarki są od tego, aby nam pomoc.
Następnego dnia możemy już normalnie spożywać pokarmy i pić. Często po zabiegu pacjenci przyjmują antybiotyki, warto zatem pamiętać, że różnie się na nie reaguje. Często powodują one zaburzenia przewodu pokarmowego, unikajmy zatem produktów, które mogą takie zaburzenia powodować (np. produktów mlecznych).
Podczas pobytu w klinice po zabiegu, pacjenci otrzymują niezbędne leki oraz opiekę.
W dniu wypisu pacjenci otrzymują również kartę wypisową z podstawowa informacją na temat zabiegu: kto go wykonał, czas hospitalizacji, itp. Dodatkowo, każdy pacjent informowany jest ustnie i pisemnie o zaleceniach pozabiegowych. Są to szczegółowe informacje dotyczące postępowania w okresie rekonwalescencji. Ostatnia już sprawa, to recepta, którą w dniu wypisu pacjenci otrzymują od lekarza. Recepta zawiera leki do przyjmowania w domku.
Warto pamiętać, że po wyjściu z kliniki, w przypadku jakiejkolwiek wątpliwości warto jest zadzwonić/napisać do konsultanta. Najczęściej takie wątpliwości okazują sie być standardowym etapem w rekonwalescencji. Niemniej, zawsze lepiej jest pytać, aby być pewnym, że rekonwalescencja przebiega bezproblemowo. Dodatkowo, każdy pacjent jest mile widziany na kontrolach pozabiegowych.
Drodzy pacjenci, klinika chirurgii plastycznej, to miejsce służące bezpieczeństwu i dobru pacjenta. Do momentu podjęcia decyzji o zabiegu pacjent spotyka się jedynie z częścią personelu klinicznego i z wąskim wycinkiem zakresu obowiązków pracowników kliniki. Dopiero w trakcie i po zabiegu przekonuje się, jak bardzo ważna była dobra organizacja kliniki, zgranie zespołu oraz wiedza i doświadczenie jego członków. Dobra klinika, to przede wszystkim dobry zespół, któremu przyświeca jeden cel: bezpieczeństwo i zadowolenie pacjenta.